пʼятницю, 20 листопада 2015 р.

Сучасний виховний процес


                                   
           Сучасний виховний процес як важлива складова педагогічного процесу кожного навчального закладу вимагає переосмислення його сутності, нових підходів, здійснення ефективного педагогічного управління.  Тому особливої актуальності набуває завдання виховати молоде покоління на засадах моральності й духовності. Який «шлях» обере юна особистість – таким і буде її майбутнє, наше майбутнє, майбутнє нашої держави. Вчитель повинен вести дитину через осягнення цінностей свого народу, своєї нації, своєї країни до осягнення загальнолюдських цінностей.
          Головні задачі, які я ставлю перед собою як класний керівник полягають в:
·        вихованні молодого покоління з активною життєвою позицією, з високою культурою і моральними переконаннями;
·        перетворенні середовища ризиків на простір можливостей для самореалізації особистості дитини, попередження негативних явищ у дитячому середовищі;
·        упровадженні у виховний процес не тільки новацій, а й збереження тих моральних і етичних цінностей, які притаманні дітям від природи, що формувалися народом протягом багатьох поколінь;
·        виробленні ефективних стратегій для захисту дітей від негативних факторів, подолання чи зменшення ступеня загрози для здоров’я дітей.
         Не загубити! Не втратити! Відродити! Ось головна змістовна
лінія, що проходить через мою педагогічну діяльність. Виховна робота – це безмежне поле, на якому потрібно завзято та наполегливо працювати.  З цією метою я накреслила шляхи здійснення виховання дитини. Насамперед, це тісний зв'язок патріотичного, морально-правового, художньо-естетичного, трудового і родинного виховання. Всю виховну роботу спрямовую на виховання в учнів любові до рідного краю, до України, сприяю розвитку пізнавальної активності учнів, уміння відстоювати думку, твердо оцінювати події, виховувати почуття власної гідності, гуманні відносини до людей.
               Для впровадження своєї педагогічної ідеї у реальність я зупинилась на виборі такої форми роботи з учнями, як проведення системи уроків морального спрямування. Кожен урок мав своє продовження у різних формах (зустрічі, диспути, вечори, учні журнали, екскурсії, конференції, тренінги, проекти тощо).
             «Обговорюємо не людину, а її вчинок». Такий закон нашої роботи. У класному куточку були записані негативні риси, вади і шляхи їх  подолання. Кожен учень став суддею власної поведінки, власних вчинків. «Критикуєш – пропонуй!» - наш девіз розмови.  Не примушувати, а переконувати; не керувати, а організовувати; не обмежувати, а надавати свободу вибору – ось моє професійне кредо.  Мої учні є моїми однодумцями, вони не просто багато працюють для досягнення високих результатів, вони – творці власних життєвих успіхів і перемог.
                У роботі застосовую активні та інтерактивні методи виховання, технологію педагогічної підтримки та партнерства, що дає позитивні результати. Тренінгові заняття, проектні технології створюють унікальні передумови для розвитку ключових компетенцій і самостійності учнів, стимулюють їхню природну допитливість й творчий розвиток. 
                  З учнями класу проведено години спілкування, тренінгові заняття, вікторини, рольові ігри, організовані виступи агітбригад на актуальні теми, вони  сприяють формуванню в школярів свідомого ставлення до свого життя, навичок здорового способу життя, екологічної культури.
                   Вивчаючи рівень самооцінки кожного учня класу, разом з ними розробляю програму-план їхнього розвитку, перспективи  (близьку, середню та далеку) всього колективу групи. Близькою перспективою є організація та проведення таких виховних справ як: гра «Веселка», День іменинника походи на природу, екскурсії. Середньою – колективні творчі справи, наприклад, презентація «Моя шкільна родина», участь у конкурсно-розважальних  програмах «Містер та Міс осінь», «Камеді Клаб». Далекою перспективою, запланованою з класом, є створення умов щодо розвитку бажання кожного учня постійно працювати над собою, самовдосконалюватися, з метою успішного завершення навчання в школі та прагнення залишити яскравий слід у майбутньому.
                Важливою ланкою у системі виховної роботи є взаємодія класного керівника з батьками учнів. Переконана в тому, що єдність виховних впливів закладу освіти і сімї не лише гарантує розумну спрямованість виховного процесу. Але й збільшує його силу, його можливості. Завдяки співпраці з батьками, їхній активній участі в навчально-виховному процесі спостерігається продуктивна, цілеспрямована  взаємодія типу учень вчитель родина. Батьки групи – це активні учасники процесу виховання всебічно розвиненої, гармонійної особистості дитини.
                Певною мірою дитина сама створює себе. І завдання дорослих допомогти їй. Я вважаю, що найскладнішим і найважчим в роботі класного керівника є озброєння вихованців системою позитивних поглядів на життя. Утвердження в юних душах цієї системи неможливе без горіння пристрастей, без гарячої, нещадної нетерпимості й непримиренності  до зла, неправди, приниження людської гідності. Я вчу школярів жити для людей і разом з ними. У вихованні не можна нехтувати ніякими дрібницями. Дрібниць у виховній роботі не буває і бути не можу. Нашим вихованцям потрібна не скільки опіка, скільки дружня порада, розумне керівництво, духовна підтримка. Потрібно бути цікавим для вихованців, щоб поради не були нав’язливими. «Виховання дітей – це не втішна розвага, а завдання, яке визначає капіталовкладень – важких переживань, зусиль, безсонних ночей і багато, багато думок». Я. Корчак.

                    

Немає коментарів:

Дописати коментар