понеділок, 9 листопада 2015 р.

Доповідь «Формування самоосвітньої компетентності педагога»

«Якщо людина не знає, до якої мети вона рухається, для неї жоден вітер не буде  попутним»
Сенека
             Ці слова дуже вдало розкривають зміст самоосвіти педагогів. Адже  самоосвіта - це складова форма підвищення професійної педагогічної компетентності,яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи.
             Кожен з учителів, працюючи в школі, створює власну систему роботи з учнями. За декілька років створюється комплекс педагогічних методик, прийомів та засобів, який дозволяє ефективно викладати свій предмет.
І не існує серед цих комплексів двох однакових, як не існує двох однакових вчителів або учнів. Проте, кожен учитель може знайти в досвіді інших перлини досвіду, які дозволять йому вдосконалити власну творчу систему.
          Саме такі корисні перлини я взяла з  передового педагогічного досвіду вчителя математики Роздольненської ЗОШ Кулаги А.С.   Проблемна тема моєї самоосвіти «Інноваційні технології та формування особистості учня на уроках математики 
           Актуальність обраної проблеми сприяє : активізації пізнавальної діяльності; вихованню активної творчої особистості. Результатом бачу формування творчого застосування знань, інтерес до змісту проблеми, формування вміння застосовувати знання в стандартних та нестандартних ситуаціях.
              Самоосвітню роботу можна розділити на такі етапи :
-         діагностично-теоретичний;
-         організаційний;
-         практичний;
-         узагальнюючий.
         І етап включає в себе вивчення необхідної літератури та передового педагогічного досвіду, виокремлення з літератури основних актуальних положень, фактів, що піднімають теоретичний та методичний рівень. Під час ІІ етапу вибрати методичні знахідки для апробації у власній педагогічній діяльності. ІІІ етап – практичний, на даному етапі відбувається застосування теоретичних та практичних відомостей під час проведення уроках, в позаурочній роботі.
          ІV етап  узагальнюючий – реалізація власного досвіду.
         Аналіз вивченого досвіду дозволяє  раціонально використовувати новітні  педагогічні технології, адаптуючи їх до умов школи і системи виховання. Для реалізації самоосвітньої роботи використовую такі інноваційні технології, як : інтегровані уроки, метод проектів, комп’ютерні технології навчання, ігрові технології, проблемне навчання. 
               На уроці використовую такі методи і форми : робота в парах, робота в малих групах, «Мозкова атака», «Мікрофон», «Метод навчаючись-учусь». Прийоми на етапі мотивації – формування позитивного ставлення до теми, прийом «Дивуй», «Практичність теорії», «Відстрочена підказка».
                Кожний учитель прагне зацікавити учнів предметом, який він викладає, бо це є запорукою успішного навчання, тож поряд з традиційними цікавими є також нетрадиційні уроки : урок-гра, урок-вікторина, урок-змагання.
           Ще одним із засобів зацікавлення учнів математикою є добре продумана позакласна робота. Інноваційні технології використовую також у позаурочній роботі, зокрема, під час проведення тижня математики. В минулому році тиждень математики проходив під девізом «Математику вже тому вчити треба, що вона розум до ладу приводить».
             На загальноосвітній лінійці було оголошено план роботи тижня Піфагором, в якого перевтілився учень 10 класу. Поряд з традиційними конкурсами тижня : конкурсом стінгазет, конкурсом математичних ребусів та загадок, кросвордів відбулись
нові заходи такі, як турнір «Футбольна ліга», конкурс «Математична пекельна кухня»,
а також акція «Зароби гроші власним розумом» під час якої учні отримували уявні гроші «піфагорчики» за участь у заходах тижня, які під час закриття тижня в аукціоні «Математичний переполох» можна було обміняти на лоти : «прилад майбутнього, який стирає усе, окрім пам’яті», «математичний свиток», «писанка», «математичний художник», «математичний термометр», «мучениця».     
          Звичайно невід’ємною складовою самоосвітньої роботи педагога є методична робота : участь у роботі шкільних методичних об’єднань, районних семінарах, виступи на шкільних педрадах, презентації досвіду роботи.
          Це і є 4 етап самоосвітньої роботи, адже шляхом досконалої організації самоосвітньої діяльності постійно удосконалюється професійна майстерність учителя, як наслідок, формується авторитет серед учнів, батьків та колег.                                  


Немає коментарів:

Дописати коментар