понеділок, 1 лютого 2016 р.

Розробка заходу "Невідома геометрія - шляхи пізнання"



Тема : Незнайома геометрія – шляхи пізнання
Мета : Довести, що фрактали та листок Мебіуса – наукові елементи, є красивими та наглядними для використання в багатьох галузях нашого життя. Розширити вміння та навики пошуку додаткової інформації, роботи з комп’ютером. Закріпити знання отримані в процесі навчання на уроках математики, фізики, географії, хімії та в позаурочний час. Розширити відомості учнів про історичне походження фракталів, про видатних математиків, що внесли свої знання в тему фрактали, листок Мебіуса. Виховувати вміння працювати у групі,розвивати соціальні компетентності учнів, вміння презентувати свій «продукт» роботи.
Тип заходу : інформаційний
Класи : 10-11
Обладнання : комп’ютер, проектор, картки для побудови фракталів, листки Мебіуса, завдання для роботи в групах
Епіграф : «Геометрія – це мова, на якій написана книга природи. Все у природі можна пояснити мовою геометрії»
Хід заходу :
Вступне слово вчителя : Багато хто думає, що геометрія – це наука, яка не розвивається вже багато століть. Все в геометрії вже доведено і винайдено. Щоб переконати вас у протилежному, сьогодні ми зустрілись на заході «Невідома геометрія – шляхи пізнання»

Геометрія – це слово грецького походження (geo – Земля, metrio- міряти), буквальний переклад означає «землемірство». Геометрія була відкрита єгиптянами, виникла при вимірі земельних ділянок, цей вимір був необхідний унаслідок розлиття річки Нілу, що постійно змивав кордони. Геометрія шкільного курсу розділяється на планіметрію та стереометрію. Існує ще ряд видів геометрії, які не вивчаються в шкільному курсі.
   Ви, звичайно, чули про  фрактали. Ви бачили ці захоплюючі картинки більш реальними, ніж у комппрограмі Bryce3d. Вони  самі по собі є реальністю. Гори, хмари, дерева, кора це все, що виходить за рамки знайомої  евклідової  геометрії. Ми не можемо описати камінь або берегову лінію островів через прямі, кола і трикутники. І тут нам приходять на допомогу  фрактали. Чи любите ви дивитися на нічні феєрверки,  або розглядати блискавку,  синє полум'я від  розгалуження  електричної  зброї нанороботів у фантастичних екранізаціях, розглядати  морозні візерунки на вікнах, або може  ви любите ловити так  відмінні одна від одної сніжинки та вважаєте їх форму унікальною?  Якщо так, то вам обов'язково сподобаються фрактальні структури ! Що ж  це за  незнайомці? Де їх використовують? Та чи є вони науковими , чи може ці фрактали є елементами мистецтва? Тож на ці та багато інших питань ми, сподіваємось, дамо пояснення на цьому заході.
(Виступи учнів 10-11 класів)
  
Практична частина
1)   Створення моделі сніжинки Коха
2)   Створення моделі серветки Серпинського

3)   Експеримент з листком Мебіуса

4)   Робота в групах
Створити моделі власних фракталів з отриманих фігур
Підведення виступів заходу


Немає коментарів:

Дописати коментар