«Якщо людина не знає, до якої
мети вона рухається, для
неї жоден вітер не буде попутним»
Сенека
Ці
слова дуже вдало розкривають зміст самоосвіти педагогів. Адже самоосвіта - це складова форма підвищення
професійної педагогічної компетентності,яка складається з удосконалення знань
та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої
роботи.
Кожен
з учителів, працюючи в школі, створює власну систему роботи з учнями. За
декілька років створюється комплекс педагогічних методик, прийомів та засобів,
який дозволяє ефективно викладати свій предмет.
І
не існує серед цих комплексів двох однакових, як не існує двох однакових
вчителів або учнів. Проте, кожен учитель може знайти в досвіді інших перлини
досвіду, які дозволять йому вдосконалити власну творчу систему.
Саме такі корисні перлини
я взяла з передового
педагогічного досвіду вчителя математики Роздольненської ЗОШ Кулаги А.С. Проблемна тема моєї самоосвіти «Інноваційні
технології та формування особистості учня на уроках математики
Актуальність обраної проблеми сприяє :
активізації пізнавальної діяльності; вихованню активної творчої особистості.
Результатом бачу формування творчого застосування знань, інтерес до змісту
проблеми, формування вміння застосовувати знання в стандартних та нестандартних
ситуаціях.
Самоосвітню роботу можна розділити на такі етапи :
-
діагностично-теоретичний;
-
організаційний;
-
практичний;
-
узагальнюючий.
І етап включає в себе вивчення
необхідної літератури та передового педагогічного досвіду, виокремлення з
літератури основних актуальних положень, фактів, що піднімають теоретичний та
методичний рівень. Під час ІІ етапу вибрати методичні знахідки для апробації у
власній педагогічній діяльності. ІІІ етап – практичний, на даному етапі
відбувається застосування теоретичних та практичних відомостей під час
проведення уроках, в позаурочній роботі.
ІV етап узагальнюючий – реалізація власного досвіду.
Аналіз
вивченого досвіду дозволяє раціонально
використовувати новітні педагогічні
технології, адаптуючи їх до умов школи і системи виховання. Для реалізації
самоосвітньої роботи використовую такі інноваційні технології, як : інтегровані
уроки, метод проектів, комп’ютерні технології навчання, ігрові технології,
проблемне навчання.
На уроці використовую такі
методи і форми : робота в парах, робота в малих групах, «Мозкова атака»,
«Мікрофон», «Метод навчаючись-учусь». Прийоми на етапі мотивації – формування
позитивного ставлення до теми, прийом «Дивуй», «Практичність теорії»,
«Відстрочена підказка».
Кожний учитель прагне зацікавити учнів
предметом, який він викладає, бо це є запорукою успішного навчання, тож поряд з
традиційними цікавими є також нетрадиційні уроки : урок-гра, урок-вікторина,
урок-змагання.
Ще одним
із засобів зацікавлення учнів математикою є добре продумана позакласна робота.
Інноваційні технології використовую також у позаурочній роботі, зокрема, під
час проведення тижня математики. В минулому році тиждень математики проходив
під девізом «Математику вже тому вчити треба, що вона розум до ладу приводить».
На загальноосвітній лінійці було оголошено
план роботи тижня Піфагором, в якого перевтілився учень 10 класу. Поряд з
традиційними конкурсами тижня : конкурсом стінгазет, конкурсом математичних
ребусів та загадок, кросвордів відбулись
нові заходи такі, як турнір
«Футбольна ліга», конкурс «Математична пекельна кухня»,
а також акція «Зароби гроші власним розумом» під час якої
учні отримували уявні гроші «піфагорчики» за участь у заходах тижня, які під
час закриття тижня в аукціоні «Математичний переполох» можна було обміняти на
лоти : «прилад майбутнього, який стирає усе, окрім пам’яті», «математичний
свиток», «писанка», «математичний художник», «математичний термометр»,
«мучениця».
Звичайно
невід’ємною складовою самоосвітньої роботи педагога є методична робота : участь
у роботі шкільних методичних об’єднань, районних семінарах, виступи на шкільних
педрадах, презентації досвіду роботи.
Це і є 4 етап самоосвітньої роботи, адже
шляхом досконалої організації самоосвітньої діяльності постійно удосконалюється
професійна майстерність учителя, як наслідок, формується авторитет серед учнів,
батьків та колег.
Немає коментарів:
Дописати коментар